Projektové vedení
Výzkum
Kompetitivní analýza
Wireframing
Copywriting
Testování
Rozvoj webu a e-mailing
Usnadnit a zrychlit rozvoj obnovitelných zdrojů energií v obcích a městech. Řada obcí a měst zvažuje investici do vlastních zdrojů energií, často však starostové a starostky naráží na různé bariéry.
Proto jsme chtěli vytvořit web, který by starostům ulehčil rozvoj vlastních zdrojů. Cílem bylo získat 300 vážných zájemců o rozvoj OZE.
Starostové jsou často zahlcení a řeší několik projektů naráz (opravy chodníků, příprava kanalizace, rekonstrukce školy, zateplení tělocvičny)
Nemají prostor pro vyhledávání informací a energetických specialistů / manažerů je nedostatek. Nemají tak důvěryhodný zdroj informací.
Vážně zvažují investici do rozvoje obnovitelných zdrojů, chybí jim však know-how, finance a kapacity.
Kumulativně bylo staženo přes 1300 produktů. Získali jsme 246 unikátních kontaktů, s kterými pravidelně komunikujeme a informujeme je o nových výzvách MŽP a SFŽP.
Na základě analýzy sekundárních dat z předešlých výzkumů jsme vytvořili dotazník pro starosty. Celkem odpovědělo 65 starostů a starostek.
Negativa
financování
složitost dotací
chybějící osvěta mezi lidmi
nestabilní legislativa
Pozitiva
perspektiva úspor
energetická soběstačnost
větší nezávislost
rozvoj obce
Frank Bold - další nevládní organizace, která vstupuje do prostředí komunitní energetiky a je jejím cílem poskytovat odborné poradenství v rozvoji OZE. Mají silné zázemí v právní oblasti, menší zázemí v oblasti energetiky. Spolupráce bude zpoplatněna, nabízejí i dodatečné služby jako PR konzultace a servis.
Obec 2030 - edukační a konzultační platforma Sdružení místních samospráv ČR pro podporu komunitní a komunální energetiky na obcích ČR. Své služby neposkytují zdarma. Mají dobrý dosah na obec prostřednictvím SMS ČR.
ČEZ ESCO - Bude se chtít stát významným hráčem v komunitní energetice, v některých obcích testují pilotní projekty komunitní energetiky. Zatím neplánuje poskytovat konzultační a poradenské služby
Ideální řešení by byl jednoduchý web s různými produkty, které by si mohli starostové kdykoliv stáhnout nebo poslat svým kolegům.
Řešení musí být srozumitelné a dostupné starším generacím, protože mezi starosty jsou i lidé staršího věku.
Web Venkov v balíku pro starosty umožní zájemcům z obcí a menších měst získat nezbytné informace pro podání žádosti o dotaci na rozvoj obnovitelných zdrojů z Modernizačního fondu.
Hlavním lákadlem bude investiční kalkulačka, která umožní starostům vypočítat výši investice, dále bude web informovat o aktualitách, nabídne ke stažení nejméně 3 další produkty ve formě PDF.
Součástí webu byl i dotazník, jehož vyplnění bylo nezbytné pro vstup na web a nám mělo umožnit lepší segmentaci pro budoucí energetické kampaně.
Dotazník na webu se ukázal jako nevyhovující a řadu starostů demotivoval k dalšímu setrvání na webu, ke stažení produktů se tak ani nedostali.
Starostové nerozuměli, proč musí odpovídat na několik otázek a vyplňovat jméno, příjmení a pozici.
Míra ukončení návštěvy webu bylo téměř 80 %.
Na základě výsledků z testování, neplnění cílů a diskuzi v týmu jsme se rozhodli dotazník odstranit a zjednodušit vstupní stránku.
Na stránku se bylo možné dostat po zadání e-mailu. Díky tomuto kroku jsme získali přes 900 návštěv od 31.3 do 20.6.
Více naslouchat vývojářům a respektovat jejich odhady.
Brát v potaz dostupný čas a kapacity kolegů.
Více se soutředit na testovácí fázi, směřovat vývoj webu spíše ke spuštění MVP a následně produkt rozvíjet inkrementálně.
Mít souhlas všech hlavních stakeholderů a zapojených stran v návrhu řešení.
Rozhodovat se na základě testování a ne pouze zkušeností z jiných projektů.