Projektové vedení
Výzkum
Sketching a wireframing
Copywriting
Webová analytika a Smartlook
Rozvoj webu a e-mailing
Cílem projektu bylo odhalit bariéry a vysvětlit hlavní mýty a obavy z rozvoje obnovitelných zdrojů.
Věděli jsme, že lidé mají obecně kladný vztah k obnovitelným zdrojům, ale jakmile přijde na přímou podporu formou podpisu petice nebo šíření informací, tak spíše váhají.
Cílem bylo získat podpisy lidí pod výzvu a zapojit je v důležitých fázích legislativního procesu (např. Napište poslancovi, proč chcete u vás v obci vlastní obnovitelné zdroje).
Lidé obecně vnímají pozitivně obnovitelné zdroje energií, často jim však chybí informace a ve vyjádření podpory váhají nebo jsou spíše pasivní.
Hledají informace, někteří investice do OZE zvažují, ale chybí jim podpora státu nebo informace.
Kampaň Venkov v balíku měla v měřeném období lepší výsledky než předešlá energetická kampaň.
Dokázali jsme prolomit hranici 5000 podpisů.
Celkově jsme v kampani dosáhli na zhruba 6000 podpisů, což je 60 % naplnění cíle.
Focus (2020) Češi nejvíce preferují výrobu elektřiny z malých vodních (78 %), slunečních (75 %), velkých vodních (75 %) a větrných elektráren (74 %). Proti je velice malá část veřejnosti (méně než 10 %).
Ipsos (2016) ukázalo, že 70 % Čechů souhlasí s názorem, že by elektřina z uhelných elektráren měla být nahrazena elektřinou z obnovitelných zdrojů.
Focus (2020) 79 % české veřejnosti souhlasí s tím, aby Česká republika více investovala do rozvoje obnovitelných zdrojů energie.
Focus (2015) se 76 % české veřejnosti shoduje, že by stát měl umožnit lidem v domácnostech si samostatně vyrábět vlastní energie.
Focus (2020) se ukazuje, že 11 % již využívá energii z obnovitelných zdrojů a 8 % si ji plánuje pořídit. A dalších 32 % jsou lidé, kteří o tom uvažují v případě, že by byla podpora od státu nebo dostatek informací.
Zdroj: Veřejné mínění o OZE 2020 (Hnutí DUHA)
Cílem webu bylo získat 10 000 podpisů (z toho alespoň 5 000 nových kontaktů).
Celá kampaň fungovala na základě frameworku STDC (see-think-do-care), využívala social ads, display ads a remarketingu.
Design webu byl vytvořen tak, aby uživatele ihned motivoval k podpisu a až pak k čerpání informací.
1. segment
2. segment
Zdroj: Výzkum Focus Hnutí DUHA 2019
Jako hlavní negativa spojené se zdroji obnovitelné energie vidí vliv obnovitelných zdrojů na ráz krajiny, nemožnost je recyklovat a jejich případný dopad na cenu elektřiny.
Odpovídající postrádají řadu informací v oblasti obnovitelných zdrojů. Těmi nejčastějšími jsou příklady obcí a měst, kde obnovitelné zdroje fungují.
Lidé postrádají návody a informace, které by jim pomohly si obnovitelné zdroje pořídit nebo je financovat.
Narativ, jenž obnovitelné zdroje energií prezentuje jako příležitost pro investici, podnikání a rozvoj pracovních míst, byl většinově vnímám pozitivně.
Nejvíce pozitivně přijatým typem sdělení byla ty podložená fakty. Velmi kladně by hodnotili i reference starostů a sousedů.
Naopak negativně by na ně působila sdělení od soukromých investorů a veřejně známých osobností
Chtěli jsme si ověřit, zdali má smysl vytvářet obsah týkající se vysvětlování mýtů na nový web.
Proto jsme vytvořili e-mailingovou automatizaci.
Skládala se ze třech e-mailů rozložených do několika týdnů.
Cílový segment byli lidé, kteří podepsali předešlé výzvy.
Ukázalo, že i přes to, že e-mail s vysvětlováním mýtů byl třetí v pořadí, dosahoval největší míry proklikovosti.
Na základě získaných poznatků jsme vytvořili prototyp.
Hlavním cílem byl podpis výzvy, šíření informací prostřednictvím vyvracení mýtů, článků.
Důležitou součástí webu byl také blok s testimoniály starostů a starostek.
Nechybí část s mýty a FAQ.
Web generoval návštěvnost, lidé si web proklikávali, ale konverzní poměr a počet leadů nedosahoval požadovaných milníků.
Rozhodli jsme se na web nasadit Smartlook, díky němu jsme odhalili, že lidé při vyplňování webového formuláře proces vzdají a odchází.
Sbírali jsme mnoho dat (kromě jména, příjmení a e-mailu, také adresu, město, PSČ a telefon).
Na základě vysoké míry nedokončení jsme webový formulář zjednodušili.
Zanechali jsme pouze pouze zjednodušený webform a některé položky nechali nepovinné.
Bylo by vhodné uskutečnit kvalitativní výzkum s podporovateli našich kampaní a zjistit, jaké postoje je vedou k podpisu výzev, kde vidí hlavní přidanou hodnotu Hnutí DUHA a kde naopak váhají.
Tvořit design webu jako mobile first, opakovaně se stávalo, že vyplnění formuláře na mobilu často končilo odchodem, investované prostředky do reklamy tak byly využity neefektivně a zbytečně zvyšovaly CPL.
Otestovat si kreativu kampaně na vzorku prostřednictvím experimentu, zdali nemůže tímto nápadem některé příjemce spíš odradit než pobavit.
Testovat prezentování práce Hnutí DUHA a zkoumat, která tvrzení generují větší konverze (např. chodíme na ministerstva x zpracováváme analýzy).